MOKA-ryhmän näyttely MOKA prosessissa
Näyttelyn avajaisia vietetään ke 24.6. klo 16–18.
MOKA-ryhmä on muodostettu alkuvuodesta 2022 pirkanmaalaisista kuvataiteilijoista. MOKA-ryhmä on tutkaillut mokailua ja ryhmäläisten henkilökohtaisia mokia jo nelisen vuotta ja pitänyt kaksi näyttelyä.
MOKA-ryhmän muodostavat Senni Aleksandra, Timo Höyssä, Ilai Elias Lehto, Sanna Maria Paananen & Tero Ulvila Ulvila, Sanna Saarreharju ja Liisa Tarleena Öhman.
Serlachius Residenssissä MOKA-ryhmä on työstänyt Taidevaltakunta ’26 -biennaaliin Tampereen Finlaysonille rakentuvaa mokien museokokonaisuutta. Sen teokset syntyvät yleisöltä vastaanotetuista mokista, joita ryhmä on kerännyt anonyymisti tekstimuotoisina lahjoituksina.
Serlachius Residenssissä nähtävän MOKA prosessissa -näyttelyn pääosassa ovat vuodot ja valumat. Asioita räiskyy ja läiskyy ja tahroilta ei voida välttyä. Taiteilijat tutkivat yhdessä tätä vuotojen ja nesteperäisten vahinkojen ja mokien maailmaa – kukin oman materiaalimaailmansa ja omakohtaisten kokemustensa kautta.
Näyttelyyn on vapaa pääsy. Avajaisissa on pientä tarjoilua. Tervetuloa! Serlachius Residenssi: Kauppaneuvoksenkatu 3, Mänttä
